Hieronder een aantal tips voor diegenen die nu thuis zitten en moeite hebben met verleidingen.

Zet verleidingen naar een andere plek bv in een andere kast (waar je het minst tegenkomt)

Haal de verleiding niet in huis. Hoe meer je in huis hebt hoe groter de verleiding om iets te nemen.

Zijn er verleidingen in huis (waar je te veel van eet) geef deze dan weg.

Ga iets doen! Met andere woorden leid jezelf af. Door iets te gaan doen wordt de verleiding om te gaan snoepen minder groot. Vouw de was op, bel iemand of laat de hond uit.

Beweeg. Wat ook goed helpt voor de afleiding is bewegen. Ga buiten een rondje wandelen of doe een workout .

Eet voldoende tijdens de dag. Bij te weinig eten heb je in de loop van de avond trek. Voldoende eten overdag zorgt ervoor dat je je bloedsuikerspiegel in balans houdt.

Bewaar een tussendoortje voor in de avond. Bijvoorbeeld een schaaltje kwark of yoghurt je zult zien dat je daarna zeker geen trek meer hebt.

Goed slapen helpt tegen zoete trek. Als je namelijk weinig slaapt, zit er minder leptine in je bloed. Leptine is een stofje dat ervoor zorgt dat je vol zit. In plaats van leptine wordt er door slaaptekort juist ghreline aangemaakt. Deze stof werkt bevorderend voor je eetlust. Je hebt dus meer honger, maar je zit minder snel vol.